METROLARDA PERON İLE TREN HATTINI AYIRMADA KULLANILAN “PERON AYIRICI KAPI SİSTEMİNİN” YAPILMASI HAKKINDA BASIN AÇIKLAMASI

METROLARDA PERON İLE TREN HATTINI AYIRMADA KULLANILAN “PERON AYIRICI KAPI SİSTEMİNİN” YAPILMASI HAKKINDA BASIN AÇIKLAMASI

Ankara Büyükşehir Belediye Meclisince alınan metrolarda peron ile tren hattını ayırmada kullanılan “Peron Ayırıcı Kapı Sisteminin” yapılmasına ilişkin Karar’ın bazı gazete ve internet sitelerinde yer alması üzerine aşağıdaki açıklamanın yapılması uygun görülmüştür.

Peron ayırıcı kapı sistemleri, uluslararası raylı sistemlerde sadece sürücüsüz olan metrolar için şart olan sistemlerdir. Mevcut metrolarımız arasında sürücüsüz metro bulunmamaktadır. Bu nedenle de gerek ilk yapım aşamasında gerekse bugün için metrolarımızda teknik olarak peron ayırıcı kapı yapılması zorunluluğundan bahsetmek mümkün değildir.

ANKARAY İşletmesi’nde tren hareketi, sürücü tarafından sağlanmaktadır. Trenin peronlarda sabit bir noktada duramaması nedeniyle, ANKARAY istasyonlarında “Peron Ayırıcı Kapı Sistemi” uygulanması teknik açıdan olanaksızdır.

Ankara Metrolarında (M1, M2, M3 ve M4 hatları) ise raylı sistem ağına sahip pek çok ülkede olduğu gibi tren hareketi, yazılım destekli, sürücü kontrollü otomatik bir sistemle sağlanmakta ve peron ayırıcı kapı sistemi bulunmamaktadır.

Normal şartlarda hattın ilk yapımı sırasında sinyal sistemiyle uyumlu olarak tasarlanması gereken bu sistemlerin sonradan eklenmesi, yolcu güvenliği açısından tehlike oluşturabilecektir. Bu nedenle uygulamaya geçilmeden önce kapsamlı bir araştırma ve AR-GE çalışması yapılması gerekmektedir.

 Göreve geldiğimiz günden bu yana toplu taşıma araçlarımızı kullanan vatandaşlarımızın güven ve huzur içerisinde, konforlu bir şekilde seyahat etmesi için tüm gayretimizle çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Toplu taşımada kullanılan tüm teknolojik gelişmeler yakından takip edilerek yolcularımızın güvenliği ve konforuna yönelik yeni uygulamalarla birlikte peron ayırıcı kapı konusunda da çalışmalar yapılmaktadır. Bu kapsamda Ankara Metrosu Sincan Hattı OSB/TÖREKENT İstasyonu’nda, peron ayırıcı kapılar için AR-GE ve test çalışmaları yapılmaktadır. Yolcu güvenliği gereksinimlerinin tam olarak sağlanması halinde en fazla yolcu hareketliliğinin olduğu Kızılay İstasyonumuzda uygulamaya geçilmesi planlanmaktadır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Yayın Tarihi: 20.07.2023
Okunma Sayısı: 5214